donderdag 1 maart 2012

Paskamer zonder gordijn

Dinsdag kwam Wehkamp ter sprake in het college. We waren het er unaniem over eens dat de onderneming zich goed ontwikkeld heeft op het gebied van e-commerce.


Wehkamp verdient haar geld met het verstrekken van krediet aan klanten, maar natuurlijk ook met het verkopen van kleding. Klanten mogen de kleding vrijblijvend passen en vervolgens gratis terugsturen als die niet bevalt. Maar gratis bestaat niet, de klant betaalt toch. De prijs van kleding zou omlaag kunnen als klanten minder zouden retourneren. Eigenlijk zou de klant online moeten kunnen passen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het bestaat al.
http://www.youtube.com/watch?v=dxIOOY2uP3A&feature=related
Ik zie het al voor me: mannen zoeken straks voor hun partner de kleren uit die ze graag willen zien bij die partner. Of gaan vrouwen deze software bannen omdat ze dan niet meer "echt" kunnen shoppen?

http://www.zucht.be/vrouwen/mama/vrouwen-houden-van-winkelen-dankzij-hun-moeders/

2 opmerkingen:

  1. Ik bemerkte aan het einde van de blog/het filmpje dat mijn hand voor mijn mond was....amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap na het lezen van het artikel waarom ik niet zo gek ben op winkelen. We gingen eens per seizoen naar de stad en dat was het!

    BeantwoordenVerwijderen