woensdag 29 februari 2012

Bijna sint-juttemis

Vandaag is het 29 februari: schrikkeldag of in het Engels "leap day". Volgens pessimisten een dag waarop we gratis werken, volgens optimisten een dag waarop we gratis verzekerd zijn.
Mensen zijn gek op bijzondere dagen, er is altijd wel iets te vieren. Koninginnedag, Valentijnsdag, Halloween, er wordt goud verdiend door de commercie.


En eindelijk is het dan de zeldzaamste dag die we kennen. Vol spanning keek ik uit naar de verrassende advertenties die ik vandaag zou zien. Om 7 uur zat ik al in de Volkskrant te bladeren, om niets te vinden. Zelfs geen aanbiedingen voor jarigen. De site http://www.29februari.nl/ zou zeker vol staan met nieuwtjes. Maar niets, nada, noppes.
Heb ik dan helemaal niets gevonden? Jawel hoor, in de Vriendin van deze week stond een artikel over personen die op 29 februari geboren zijn. Ik heb een exemplaar gekocht, omdat  vriendin Wendy een van die personen was. Er is dus geld te verdienen met 29 februari.



Nog twee dagen en dan is het 31 februari, ook wel sint-juttemis genoemd.

1 opmerking:

  1. In de NRC Next is voorgerekend dat we niet voor niets werken die dag. Voor de ongelovige Thomassen onder ons!

    BeantwoordenVerwijderen