donderdag 16 februari 2012

Service op hoog niveau

Morgen vliegt mijn vrouw naar Houston, met een Boeing 747-400 van KLM.


Luchtvaartmaatschappijen proberen ook om klantwaarde te creëren. Klanten kunnen zelf de gewenste stoel reserveren (voordeel voor de onderneming is dat reizigers sneller boeken en betalen) en kiezen uit meerdere maaltijden. Voor bijzondere wensen moet extra worden betaald. Dat begrijpt iedere klant.
Het idee over klantwaarde moet terug te vinden zijn in de missie en visie van de multinational.
Een blik op de website bevestigt het vermoeden.

Missie
Samen met Air France geeft KLM invulling aan haar leidende rol in de Europese luchtvaart. Betrouwbaar en met Nederlands pragmatisme zorgen 32.000 KLM’ers voor vernieuwende producten voor klanten en voor een veilige, efficiënte en servicegerichte operatie met actieve aandacht voor duurzaamheid. KLM streeft naar winstgevende groei die niet alleen bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen, maar ook aan de economische, maatschappelijke en sociale ontwikkeling.
KLM werkt aan het creëren van groeimogelijkheden op Schiphol, het verkrijgen van toegang tot alle markten die de kwaliteit van haar netwerk verhogen en gelijke verhoudingen voor alle spelers in de branche. Ook streeft zij naar een goede balans tussen de belangen van het bedrijf en die van de lokale omgeving.


Visie
KLM wil in de luchtvaart voorop lopen door slimmer te zijn dan anderen. Door de fusie met Air France vervult KLM een leidende rol in de wereldluchtvaart. KLM wil voor de klant de eerste keus zijn, voor medewerkers een aantrekkelijke werkgever en voor aandeelhouders een onderneming die winstgevend groeit. Door slimme partnerships en een voortrekkersrol in nieuwe bestemmingen biedt KLM wereldwijde bereikbaarheid via een uitgebreid netwerk. Door in te spelen op marktkansen en technologische ontwikkelingen biedt KLM de klant een eigentijds product.

http://www.klm.com/corporate/nl/about-klm/profile/index.html

Het klinkt goed, maar ik vind het vooral belangrijk dat KLM mijn vrouw weer veilig thuis brengt!


1 opmerking:

  1. "mijn neef is piloot bij dat 'clubje'" en de trots die dat dus blijkbaar genereerd is ook de danken aan hun marketing die zijn oorsprong in deze gevleugelde woorden vindt.... En veilig thuiskomen moet dus gewoon lukken!

    BeantwoordenVerwijderen