zaterdag 18 februari 2012

Tot de laatste druppel

Elk product kent een levenscyclus. Aan het einde daarvan halen fabrikanten trucs uit de doos om het product nog wat te rekken. Het product wordt gepimpt, de verpakking wordt aantrekkelijker gemaakt, de prijs zakt.
De cd is een product dat aan het einde van de levenscyclus is gekomen.
Al maanden twijfel ik om de verzameldoos met alle studio-albums van Pink Floyd te kopen. Tot nu toe vond ik de prijs te hoog (€ 170) voor de cd's die ik al in de kast heb staan. En voor de lp's had ik ook al de platenmaatschappij gespekt. Maar nu komt bol.com met een aanbieding: nog "slechts" € 120 voor de 16 geremasterde cd's en een boek (uiteraard niet los verkrijgbaar). De marketingtruc zou best weer kunnen werken.
Ben ik dan tevreden? Nou. Little Feat en Poco proberen mij ook te verleiden....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten