vrijdag 23 maart 2012

Oscar-nominatie

Hoe zal het onderwijs in Nederland er over vijf jaar uit zien? Hoe zal de distributie van kennis verlopen? Worden leerlingen actieve vragers van werkvormen? Ik kan me voorstellen dat leerlingen op verschillende manieren geboeid willen worden en steeds meer zullen eisen van de beroepsgroep docenten. Die docenten worden niet meer alleen beoordeeld op hun vakinhoudelijke kennis van een onderwerp, maar ook op hun didactisch palet. Van een push naar een pull strategie.
Een onrealistische voorspelling? Ik denk het niet. De tendens naar meer macht van de klant en meer gebruik van ICT is een onafwendbare. Dat zou kunnen betekenen dat er straks scholen komen die zich profileren op het gebied van didactiek, niet via Dalton of Jena, maar via activerende, afwisselende werkvormen.
Vandaag heb ik voor het eerst een animatiefilmpje gemaakt, voor de les vakdidactiek van aanstaande dinsdag. Het kostte me 10 minuten...
Probeer het zelf ook maar eens. http://www.goanimate.com/



Benieuwd naar mijn creatie? Hieronder kun je getuige zijn van 24 seconden film.
http://goanimate.com/videos/0C0DErBt85cI/1
Dinsdag een nieuwe animatie als start van de les marketing 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten