zaterdag 3 maart 2012

Beeldtaal

Een logo is een beeldmerk waaraan je een bedrijf of een product kunt herkennen. Je slaat het plaatje gemakkelijk op in je geheugen. Als je het logo ziet, komen de associaties verbonden aan het product of bedrijf naar boven.
Logo's zijn soms ware kunstwerken, maar soms ook heel minimalistisch. Het maakt niet uit, als het doel maar wordt bereikt.
In mijn geheugen gegrift staat het logo van de voormalige AMRO Bank. Pas na vele jaren zag ik dat de letters amro in het logo stonden...
Er zijn vele bekende logo's, die in de loop van de tijd ook veranderen. Hieronder de ontwikkeling van het logo van Shell sinds 1900.

Je kunt pas echt zeggen dat je logo verankerd is, als alleen een afbeelding al genoeg informatie geeft over het merk of het bedrijf. Onderstaande bedrijven is het gelukt.





Niet alleen bedrijven gebruiken logo's. Muziekbands maken er ook gebruik van. Morgen een special daarover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten