zondag 26 februari 2012

Tilburg verkopen

Marketing wordt niet alleen toegepast op producten, ook gemeenten proberen waarde te creëren voor zichzelf en voor de "klanten". Deze klanten kunnen bewoners zijn, maar ook studenten, bedrijven, vakantiegangers en mensen die een dag naar de stad willen komen om te winkelen of om een evenement mee te maken.
Tilburg spint garen bij de jaarlijkse kermis, maar ook bij het bestaan van voetbalvereniging Willem II, Universiteit Tilburg en natuurlijk Fontys Hogescholen.




Op de website van Tilburg staat een uitgebreid relaas over citymarketing.
http://www.binnenstadmanagementtilburg.nl/projecten/citymarketing.htm

Ook andere steden doen hun best om positief over te komen. Het is leuk om de slogans te lezen die gemeenten en provincies verzinnen.
De sterkste twee vind ik "Oss trekt" en "Er gaat niets boven Groningen".

Andere slogans: "Enschede kleurt de stad", "Oosterhout, daar kun je niet aan voorbij", "Zaanstad, top van de Randstad".

1 opmerking:

  1. én niet te vergeten hebben we Festival Mundial. Nu is ook Revalidatiecentrum Leijpark in Tilburg bekend bij de Nederlander.

    BeantwoordenVerwijderen