Een blog over marketing, als ondersteuning van de onderwijsmodule Marketing 1 bij de opleiding Economie van Fontys Lerarenopleiding Tilburg.
woensdag 1 februari 2012
David van den Broek
Lidl en Albert Heijn zijn al ter sprake gekomen. Vandaag schaart Dirk van den Broek zich in het illustere rijtje. Heeft Dirk nieuwe producten in het assortiment, nieuwe winkels geopend, een senstaionele reclamecampagne, de prijzen verlaagd? Niets van dit alles. Dirk heeft in een reclamecampagne de prijzen in vergelijking met die van Albert Heijn te laag voorgesteld. De rechter heeft besloten dat Dirk dit moet rectificeren in twee kranten en in elk filiaal. De vraag is of Dirk daar mee zit. Misschien zijn de prijzen van Dirk dan weliswaar geen 20% lager dan die bij Albert Heijn, maar ze zijn wel duidelijk lager. Die boodschap zal, ondanks de rectificatie, weer overkomen. David plaatst weer een stoot richting Goliath Heijn.
Labels:
distributie,
marketingcommunicatie,
prijs,
product
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten